Mindenki ismeri a mondást, miszerint az ördög a részletekben lakik és ez az élet sok területén igaz is. Például akkor is igaz, amikor a gyújtógyertyák állapotát ellenőrizzük. A hiba olykor alig vehető észre szabad szemmel, azonban mégis fontos, hogy szabad szemmel észre vegyük.
A gyújtógyertya funkciójáról és ellenőrzéséről itt érhet el bővebb információkat! A gyújtógyertyák a benzin üzemű járművekben találhatók. Legfőbb funkciójuk a motor által beszívott benzin és levegő elegyének begyújtása. A folyamat úgy néz ki, hogy kisülés segítségével a gyújtógyertya elektródái közt szikra képződik és a már egyébként is hevült állapotban lévő keveréket ez gyújtja be. A gyújtási rendszer adja az ehhez szükséges feszültséget, ami tökéletesen szabályozni tudja, hogy éppen melyik hengerbe szükséges szikrát adni. Egykor az autókban forgó elosztós gyújtásrendszert alkalmaztak, azonban az idők során ez a technika is rengeteget fejlődött. A gyújtási rendszer számos alkatrészből áll, viszont a legfőbb összetevő a gyertya. Felépítése meglehetősen egyszerű, mivel egy házrészből, egy középen haladó elektródából és az ezt körülölelő kerámiaszigetelésből áll.
Gyakori probléma, hogy az erősen szennyezett légszűrő miatt a gyertyákon koromlerakódás jelenik meg. Emiatt a hidegindítás nehézkessé válik, ezért a katalizátorba nem fog elegendő üzemanyag jutni. A hibát úgy lehet orvosolni, ha a légszűrőt kicseréljük. Ha a gyertya tetején vastag, salakszerű réteg képződik, az biztos jele annak, hogy a motorból különféle anyagok maradnak vissza. Ez jelentős teljesítményvisszaeséssel jár együtt. Éppen ezért a gyertyacserét követően célszerű másfajta olajra váltani. Ha a szelepek meghibásodtak, akkor az azzal járhat, hogy az elektródák megolvadnak.