Hasonlóan az autós alkatrészekhez, felszerelésekhez és kiegészítőkhöz, motorokhoz is minden további nélkül beszerezhetjük a szükséges darabokat az internet kínálta kényelmet kihasználva. A két jármű esetében azonban eltérő feltételrendszernek kell megfelelni például az olajoknak is. A választásnál ezt mindenképp ajánlott szem előtt tartani.
A motorkerékpár olaj beszerzése kapcsán nem csak az árakat, hanem a márkákat is érdemes figyelembe venni. Mivel a tavasztól késő őszig terjedő hónapokban vannak leginkább használatban a motorok, így az olaj használatára, cseréjére is kiemelten célszerű ügyelni. Nem mindegy, hogy kétütemű vagy négyütemű motorral rendelkezünk, mint ahogyan arról is dönteni kell, hogy ásványi vagy szintetikus olajt válasszunk-e. A vélemények igencsak megoszlanak a területen, ám abban a legtöbben megegyeznek, hogy a sportos, négyütemű, nagy teljesítménnyel rendelkező motorok esetében kizárólag a szintetikus olaj bizonyul jó választásnak.
Fontos tisztában lenni azzal, hogy a motorkerékpár olaj nem azonos az autók esetében használatos motorolajjal. A legfőbb különbség abban rejlik, hogy a „nedves” váltókban ugyanaz a motorkerékpár olaj látja el a feladatot, mint a motorban, tehát – mint már említettük- kettős feltételrendszernek kell megfelelnie az anyagnak. A régebbi, már sokat futott motorokba az alacsony viszkozitású, vastagabb, ragadós réteget képező olajok ajánlottak, míg a gyors, sportos járgányok esetében részesítsük előnyben a vékony, kevésbé sűrű olajokat. Emellett persze azzal sem árt tisztában lenni, hogy a motorkerékpár gyártója milyen olajt javasol saját járgányához. Érdemes az árat is figyelembe venni, de semmiképpen ne ez legyen az elsődleges szempont a választásnál, hiszen annak akár a motor is kárát láthatja.