Sajnos a legtöbben már annyiszor csalódtak a katalógusokban feltüntetett fogyasztás értékében, hogy a legtöbb esetben már nem is hisznek bennük. Ugyanis a köztudatba beleégett ez a tény, hogy az autógyárak ezeket az adatokat manipulálják.
Forduljon hozzánk ide kattintva amennyiben ezzel kapcsolatban szeretne további bővebb információkat megtudni. Régóta kutatott tény, hogy vajon ezeket az értékeket, hogyan is lehet betartani, illetve megvalósítani. Annyira közkedvelt témának nevezhető, hogy az utóbbi időkben a hatóságok is felkapták a fejűket. Ennek következményeként, az elmúlt év szeptemberében bevezettek egy új egyetemes számítási módszert. Ennek a számításnak köszönhetően mára már sokkal közelebb áll egymáshoz a két érték. Vagyis a ténylegesen elfogyasztott és az előírás szerinti elvégzett vizsgálati adatok. Az eddigi alkalmazott rendszert igazán könnyen ki lehetet játszani, így ezt sok esetben a gyártók ki is használták. Ennek az elavult rendszernek a legnagyobb problémája az volt, hogy minden autónál azonos sebességváltási pontokat alkalmaztak, vagyis azt figyelmen kívül hagyták, hogy milyen az autó motorjának hengerűrtartalma, illetve a teljesítménye.
Továbbá az is problémát jelenthetett, hogy a NEDC szerinti méréseket egyetlen tizenegy kilométeres tesztút segítségével végezték el. Így ezekkel a tesztelésekkel cseppet sem volt nehéz a valós értékeknél akár 30-50%-al kevesebb értéket mutatni. Ám a nemrégiben éltbe lépett rendszer ennél sokkal életszerűbb. Amely nem csak kifejezetten annak köszönhető, hogy a fent említett tényezőket figyelembe veszi, hanem sok más szempont is. Amely többek között azt jelenti, hogy ma már a tesztautókat dinamikus mérési ciklusokban vizsgálják az autókat.