A kerékcsavart arra használják, hogy a kereket biztonságosan a járművön tartsa. A jármű típusától függően lehet négy, öt vagy akár hat kerékcsavar is egy kereken.
Egyes járművek laza kerékcsavar szenzorokkal vannak felszerelve, így megszoríthatja a kerékcsavart, mielőtt az leesne. Más járművekben nincs ez az érzékelő, ezért érdemes rendszeresen megvizsgálni a kerékcsavart, hogy megvannak-e. Ha laza kerékcsavart észlel, győződjön meg arról, hogy a menetes anyát a lehető leghamarabb meghúzta. Ha azonban már túl késő és hiányzik az kerékcsavar, itt van néhány tudnivaló a hiányzó kerékcsavarral történő vezetés veszélyeiről. A kerékcsavarokat úgy tervezték, hogy bizonyos nyomást tartsanak fenn, ezért a nagyobb járművek több kerékcsavarral rendelkeznek, míg a kisebbeknél elég a 4,5 vagy 6 darab kerekenként. Miután elvesztette az egyik kerékcsavarját, ez a bizonyos nyomás eloszlik a többi kerékcsavar között és idővel ez kopást okozhat a kerék többi kerékcsavarján.
Ha hiányzik egy kerékcsavar a kereken hatással lehet a kerékcsapágyakra. A kerékcsapágyaknak más méretű nyomást kell viselniük, mint a többi kerekeknél, ami miatt idő előtt elhasználódhatnak. A kerékcsapágyak javítása sokkal költségesebb és időigényesebb, mint a kerékcsavar cseréje, tehát ha hiányzik egy kerékcsavar pótolja a hiányzó azt a lehető leghamarabb. A hiányzó kerékcsavar egy másik komoly veszélye az, hogy a jármű ingadozását is okozhatja. Mivel a jármű nyomása egyenetlenül oszlik szét, amikor a kanyarokban vagy fékezéskor ráhatunk, ezért a jármű remegni fog. Ha hiányzik egy kerékcsavar fontos, hogy azt mielőbb pótolja. A kerékre kifejtett extra nyomás miatt potenciálisan veszélyes egy hiányzó kerékcsavarral járni, ezért ne habozzon ilyenkor beszerezni egy újat, akár online is.